דרעי מתעקש לפרוש • המועצת: "אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו"

    דוד לזר | צילום: ישראל ברדוגו 3 Comment on דרעי מתעקש לפרוש • המועצת: "אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו"
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שני) מתייחס יו"ר ש"ס אריה דרעי לראשונה להחלטת מועצת חכמי התורה לדחות את בקשת התפטרותו ושעליו להמשיך להנהיג את ש"ס, דרעי הגיב ואמר כי "אני מביע צער עמוק שלא זכיתי לקבל את פני נשיא המועצת וחברי המועצת, לאחר שלא הייתי בקרבת מקום. מחר אלך אל ביתם ואבקש את מחילתם".

    "לא קל לי עם הצעד הזה", אמר דרעי, "אבל אני עושה זאת בלב שלם ונקי. תנועת ש"ס שייסד מרן חזקה מכל מאורע כזה או אחר, בטוחני כי תנועת ש"ס תמשיך בכל העוצמה".

    כזכור, מועצת חכמי התורה של ש"ס התכנסה הערב (שני) לכינוס חרום בעקבות החרפת הקרע הספרדי לאור פרסום ההקלטות אמש בהם נראה מרן הגר"ע יוסף, ובעקבות מכתבו של דרעי אליהם, שבו הוא מבקש להתפטר מכס הנהגת התנועה.

    לאחר הדיון, החליטו חברי מועצת החכמים כי על דרעי להמשיך לשמש בתפקיד יו"ר ש"ס, ולמרות בקשתו הרי שמועצת החכמים "גוזרת עליו להמשיך בתפקידו ואנו עומדים אחריו בכל עוז".

    לאחר הישיבה ולאחר שההחלטות התגבשו, עלו חכמי המועצה לביתו של דרעי, אלא שהוא לא שהה באותו הזמן בבית. משכך, החליטו חכמי המועצה, להקריא את דבר ההחלטה גם ללא נוכחותו והסכמתו של דרעי.

    ח"כ יואב בן צור, הקריא את החלטות המועצת ואמר כי "מועצת חכמי התורה התכנסה היום בביתו של אביהם של ישראל מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. התכנסנו בראש ובראשונה למחות ולבכות על כבודו של מרן שחולל על ידי אנשים שרודפים כבוד ושררה".

    "כל מטרת הקמתה של התנועה היתה להחזיר את עטרת יהדות ספרד ולא בשביל כבוד של איש כזה או אחר, עליה הקריב מרן את חלבו ודמו עשרות בשנים".

    IMG-20141229-WA0120

    "תנועת ש"ס תמשיך ותפעיל ביתר שאת וביתר עוז את מפעלי החינוך הקדושים ויתר מפעליו של מרן בהרמת קרן יהדות במזרח" אמר בן צור שנקטע מפעם לפעם על ידי פעילי ש"ס שפרצו בשירי תמיכה בדרעי.

    "אנו מחזקים את ידיו של ידידנו יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי, שמוסר את נפשו למען המשך מפעליו של מרן ולביצור מעמד היהדות ולשמוע את שוועת עניי הארץ, לא זזה ידו תחת ידנו, השם עמו".

    "הננו בקריאה קדושה לכלל רבני ישראל ההולכים בדרכו של מרן לפעול למען תנועת ש"ס ולמען הרמת קרן יהדות ספרד ולמען ביצור חומות היהדות. הננו קוראים בזה שלא להיגרר למחלוקות ולביזוי תלמידי חכמים. חובה על כל אחד להרבות שלום בישראל".

    "מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו"ר התנועה לפרוש מתפקידו, וקובעת שהוא ממלא את תפקידו ביד רמה ובנאמנות ועל פי דעת תורה ונועץ עמנו בכל דבר הצריך עצה. אנו מלאים הערכה מאופן ניהול התנועה. אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו ואנו עומדים אחריו בכל עוז".

    "אנחנו מחזירים לו חזרה ומבטלים את מכתב ההתפטרות שלו. מרן יתפלל ממקומו ליד כיסא הכבוד והשם הטוב יסיר חרפת עמו", הקריא בן צור.

    כאמור, קודם לכן שיגר דרעי מכתב לחברי מועצת חכמי התורה, שבו הוא מבקש להתפטר ולעזוב את הנהגת ש"ס ולמנות במקומו את אריאל אטיאס.

    בתוך המכתב כתב דרעי: "אשר על כן החלטתי בלב שלם ובנפש חפיצה לבוא לפני מעלת תורתכם ולהחזיר את התפקיד שהטלתם עליי, תפקיד קשה, אכזרי וכפוי טובה עם הרבה עגמת נפש וביזיונות, אך עשיתי אותו בשמחה בכל כוחי כדי להמשיך את מסורת ומורשת מרן זיע"א. וכדי להיות שליח נאמן ומסור של כבוד תורתכם".

    10885242_10204792420104228_7663910674386144147_n

    אך כעת במקום שיש חילול השם ומחלוקת אין חולקים. זו חובתי, כך אני בטוח שאני עושה רצון בוראי. אין ספק שפרידתי מהתפקיד של יו"ר ועזיבתי את החיים הפוליטיים תפסיק את המחלוקת ואת החילול השם הנורא ובפרט כבודו של מרן זיע"א.

    "אם תרשו לי להציע אני הקטן, לטובת התנועה הקדושה שתמשיך ותגדל ותפרח ותתחזק, לצרף את הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א למועצת החכמים ולהטיל עליו ועל הגאון רבי דוד יוסף שליט"א לנהל את התנועה מול כל הנציגים ומוסדות החינוך, ולכוף על ר' אריאל אטיאס לחזור לפעילות ציבורית ולרכז את הפעילות הפוליטית בכנסת ובממשלה".

    "ברוך השם כל חברי הכנסת ביחד עם כל הנציגים הרבים בארץ חזקים ומאוחדים, כל מוסדות התנועה מתפקדים טוב, ואין לי ספק שאני לא עוזב ספינה טובעת חלילה אלא הספינה שלנו שטה בבטחה בים הגדול והסוער".

    "כמובן אני אמשיך כתמיד להיות חבר מסור לתנועה ולעשות ולתמוך ככל יכולתי. שוב אתכם המחילה והסליחה".

    "הכאב שבליבי אתמול היה יותר קשה מפטירתו של מרן. רבותי הגדולים אל נא תקפידו עלי, תבינו אותי. אני לא יכול יותר לחיות בתחושה שבגללי יש מחלוקת וריב חלילה" כתב דרעי", כתב לחכמי מועצת התורה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אריה דרעי גרם לרב אמנון יצחק המון עגמת נפש ועכשיו משמים מגלגלים עליו מידה כנגד מידה גם לישי לא חסר וגם הוא ישלם על כך
      אני מציע שדרעי וישי וכל שס יתאחדו וילכו לבקש מחילה פומבית מהרב אמנון יצחק ויתנו לו את השרביט להנהיג את שס ובא לציון גואל
      אחרת רע ומר יהיה גורל שס ומפלגת העם איתנו של אלי ישי הם יתפרקו לרסיסים ויתפזרו ברוח
      מרן אם הרב אמנון הוא אהב אותו בחייו יותר מאשר את בניו וקל וחומר במותו עכשיו שהוא רואה את כל האמת הוא בעצמו עוזר לרב אמנון יצחק שמראה לאנשים את כל מה שהיה בבחירות הקודמות שהכל היה מזימה של אריה דרעי ואלי ישי להפיל את הרב אמנון
      בקיצור תנועת שס תעשו תשובה והרבה חשבון נפש ותלכו ותבקשו מחילה מגדול מחזירי בתשובה הרב אמנון יצחק שליט"א

    2. 2

      תרגיל פוליטי נטו, כמעט נגעת לליבינו. הרי אם לא עשית תשובה בפרהסייה על כל הזיגזוגים אין מצב "שהכושי יחליף עורו" עם הדרך שלך אותו דרך אז אפילו גיבוי מהחכמים לא יעזור. תעשו פרימריז ותשימו אנשים נקיים ללר רבב בעלי יראי שמיים בתכלית שה' יצליח בידם, וכך תצילו את מפלגת ש"ס.ומילה של הרב עובדיה היא בתוקף לכל החיים ואין שום חכם אחר שיכול לבטלה, אלא אם כן עשה תשובה בפרסייה ופיצה את כל הנפגעים ממנו. ולאור אופיו והתנהגותו אין כאן "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום". אני לא מאמין לו..

    3. 1

      זה הרי היה צפוי.. הוא יבקש לעזוב, והמועצת חכמים "תלחץ" עליו שישאר,
      מעניין מה היה קורה לדרעי אם המועצת חכמים הייתה מקבלת את התפטרותו..
      זה הה מעניין.. (תשמעו לא התכוונתי ממש לעזוב..- אחרי התלבטות החלטתי להשאר למען כבוד התנועה הקדושה.. וכו' וכו'. )